Har du styr på GDPR?
*Denne artikel indeholde sponsorerede links
Er du blevet bekendt med persondataloven, som bedre er kendt som GDPR?
Jeg er helt sikker på, at du har støt på det ord før. Det er nemlig noget, som er kommet for at blive og det har gjort os mennesker mere bevidste om, at vi skal værne om vores data, når vi er på internettet. Det er nemlig sådan, at der er flere og flere mennesker, som har fundet ud af, hvordan ens gøren på nettet kan blive sporet rundt. Måske har du oplevet, at du klikker dig rundt på nogle forskellige sider, og så kommer der lige pludselig nogle reklamer frem, som omhandler disse sider? Måske tænker du over, at der kommer en masse en masse forskellige reklamer, som egentlig passer meget godt på din demografiske situation? Det er bestemt ikke tilfældigt. En af grundene til at GDPR blev indført var, at man gerne ville sætte en stopper for, at personfølsomme data blev misbrugt. Det er nemlig før blevet hørt, at man har delt sådan data mellem virksomheder. Det betyder nemlig, at der er nogen der kan målrette data, og dermed have nemmere ved at sælge produkter. Vi ser i dag langt flere online tjenester, som faktisk sætter en dyd i at være compliant, når det kommer til GDPR. F.eks. ser vi GDPR streaming tjenester, som sikrer dine data er beskyttet og ikke blot ligger på en tilfældig cloud server, hvordan den vil være tilgængelig for data kompromittering.
Dette har stor betydning for os på sigt.